143 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących, 10 miejsce w województwie, znak jakości Złota Szkoła Perspektywy 2024; 141 miejsce w rankingu maturalnym Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2024; 5 miejsce w rankingu szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl; Tegoroczni Olimpijczycy: Mikołaj Foltyn - finalista, Olimpiada Historyczna, Maja Klofczyńska, Jakub Nowak - finaliści, Olimpiada Literatury i języka polskiego, Jan Śniadach - laureat, Olimpiada jezyka angielskiego; Konkursy z indeksami na uczelnie: Alicja Cypcarz - konkurs wiedzy ekogologicznej OKAWANGO, Wiktor Zakrzewski - ogólnopolski lonkurs wydziału chemii PG
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Toskania

Nasza szkolna ”Wielka Kontrada Chrobrego” (pojęcie dla bardziej wtajemniczonych) powróciła z misji dyplomatyczno - badawczej: „Toskania i inne regiony Italii dawniej i dziś. Historia, ludzie, cyprysy, makaron”. W Sienie spotkaliśmy się z Heleną Matecką, naszą osiemnastoletnią przyjaciółką, która należy do Kontrady „Pantera”. Drogiej nam Helenie nadaliśmy Tytuł Honorowej Uczennicy II LO w Sopocie. Helena ugościła nas swoją wiedzą, toskańskim uśmiechem i ogromną serdecznością.

Zanim dotarliśmy do Sieny gościliśmy w Padwie w Bazylice Św. Antoniego, który niewątpliwe wsparł naszą wyprawę swoją duchową mocą. Nasz szlak łączący szlaki Etrusków, Rzymian i późniejszych miejskich republik włoskich wiódł przez wspomniane - Padwę leżącą w regionie Wenecji Euganejskiej oraz Sienę w Toskanii, a dalej - Sant'Angelo di Roccalvecce, Civita di Bagnoregio w Lacjum, Orvieto w Umbrii, toskańskie: Saturnię, Pitigliano, Pienzę wraz z objazdem doliny Val d’Orcia, San Gimignano, w końcu Florencję.

Odwiedziliśmy również Bolonię w regionie Emilia-Romania i spotkaliśmy się na wizycie studyjnej z uczniami i nauczycielami Liceum w Bassano del Grappa (ponownie region Wenecji Euganejskiej), gdzie zakończyliśmy projekt naszej podróży.

Jadąc „do” i wracając ”z” gościliśmy na wielu polskich, czeskich i austriackich stacjach benzynowych oraz parkingach, co również miało swój czarujący urok autokarowej wędrówki. Ilość zjedzonych w ramach naszych badań naukowych makaronów, pizzy, serów (szczególnie w Pienza), szynek i przede wszystkim gelato w ich niebiańskich smakach niewątpliwie pozwoliła wesprzeć przemysł spożywczy drogiej nam Italii, z czego w duchu przyjaźni polsko- włoskiej jesteśmy dumni...

Data dodania: 2024-04-15 16:00:35
Data edycji: 2024-04-15 16:13:40
Ilość wyświetleń: 99

Współpraca z uczelniami wyższymi

Stała współpraca II LO w Sopocie z uczelniami wyższymi:

1. z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego,

2. z Wydziałem Biologii  Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziałem Chemii Uniwersytetu Gdańskiego,

3. z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym,

4. z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego,

5. z Katedrą Chemii i Technologii Materiałów Funkcjonalnych Politechniki Gdańskiej.