143 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących, 10 miejsce w województwie, znak jakości Złota Szkoła Perspektywy 2024; 141 miejsce w rankingu maturalnym Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2024; 5 miejsce w rankingu szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl; Tegoroczni Olimpijczycy: Mikołaj Foltyn - finalista, Olimpiada Historyczna, Maja Klofczyńska, Jakub Nowak - finaliści, Olimpiada Literatury i języka polskiego, Jan Śniadach - laureat, Olimpiada jezyka angielskiego; Konkursy z indeksami na uczelnie: Alicja Cypcarz - konkurs wiedzy ekogologicznej OKAWANGO, Wiktor Zakrzewski - ogólnopolski lonkurs wydziału chemii PG; Ranking WaszaEdukacja.pl 2024r. Licea: Kraj 72 miejsce, Trójmiasto 7 miejsce;
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Hiszpania 2024

W dniach 4- 14 października klasy 2b i 3c brały udział w wycieczce do słonecznej Hiszpanii.

W trasie do Costa Dorada zwiedziliśmy Stuttgart oraz supernowoczesne Muzeum Mercedesa. Kolejnego dnia zrobiliśmy przystanek w Dolinie Renu ( Szwajcaria ) i spacer wokół największego wodospadu w Europie. Wieczorem zawitaliśmy do Annecy  we Francji, słynącego z krystalicznie czystej rzeki i ekologicznego trybu życia mieszkańców. Po nocnym przejeździe powitaliśmy poranek w Commaruga w Hiszpanii, gdzie spędziliśmy 4 dni na campingu w pobliżu plaży. W czasie pobytu na Costa Dorada zwiedziliśmy Barcelonę, Tarragonę, Mont Blanc, Reus oraz El Roc de Sant Gaieta. Podziwialiśmy różne style architektoniczne, od wczesnego średniowiecza , poprzez budowle romańskie, modernizm i przepiękne dzieła Gaudiego. Krajobrazy i przyroda zachwycały swoim przepychem na każdym kroku. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Klasztor Benedyktynów w Mont Sierra oraz Gironę. Ostatnim przystankiem było Chamonix w Alpach. Całą grupą podziwialiśmy lodowiec Mer De Glace na wysokości 1920 m nad poziomem morza u stóp Mont Blanc. Wieczorem pływaliśmy w basenie hotelowym z widokiem na najwyższy szczyt Europy. Wrażenia z wyjazdu na długo pozostaną w naszej pamięci i dodadzą nam energii na zimowe dni.

Data dodania: 2024-10-17 12:30:43
Data edycji: 2024-10-17 12:34:27
Ilość wyświetleń: 24

Współpraca z uczelniami wyższymi

Stała współpraca II LO w Sopocie z uczelniami wyższymi:

1. z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego,

2. z Wydziałem Biologii  Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziałem Chemii Uniwersytetu Gdańskiego,

3. z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym,

4. z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego,

5. z Katedrą Chemii i Technologii Materiałów Funkcjonalnych Politechniki Gdańskiej.