143 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących, 10 miejsce w województwie, znak jakości Złota Szkoła Perspektywy 2024; 141 miejsce w rankingu maturalnym Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2024; 5 miejsce w rankingu szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl; Tegoroczni Olimpijczycy: Mikołaj Foltyn - finalista, Olimpiada Historyczna, Maja Klofczyńska, Jakub Nowak - finaliści, Olimpiada Literatury i języka polskiego, Jan Śniadach - laureat, Olimpiada jezyka angielskiego; Konkursy z indeksami na uczelnie: Alicja Cypcarz - konkurs wiedzy ekogologicznej OKAWANGO, Wiktor Zakrzewski - ogólnopolski lonkurs wydziału chemii PG
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

KLASY 3A i 3B w HISZPANII

W dniach 19-30 kwietnia klasy 3a i 3b pojechały na wycieczkę do Hiszpanii. Już w drodze jednak czekało na nas wiele atrakcji.

W Niemczech zwiedziliśmy zamek króla Ludwika II Neuchwanstein, jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych Bawarii oraz symbol epoki romantyzmu. Stamtąd udaliśmy się w kierunku Włoch, gdzie następnego dnia zwiedziliśmy Mediolan. Po całodniowym zwiedzaniu miasta i noclegu jeszcze we Włoszech ruszyliśmy w kierunku Lazurowego Wybrzeża, aby odwiedzić Niceę.

Do Hiszpanii dotarliśmy w porze śniadania z widokiem na Morze Śródziemne w El Vendrell na wybrzeżu Costa Del Sol.Na tamtejszym kempingu spędziliśmy 4 dni, podczas których łączyliśmy integrację oraz wypoczynek i relaks w pięknym słońcu Hiszpanii wraz ze zwiedzaniem okolicznych atrakcji turystycznych. Pierwszego popołudnia grupa miłośników piłki nożnej udała się do Barcelony obejrzeć mecz FC Barcelona z Robertem Lewandowskim. Kolejnego dnia pojechaliśmy do malowniczego El Roc De Sant Gaieta na spacer po miasteczku. Następnego dnia czekała na nas stolica Katalonii, Barcelona, w którejodwiedziliśmy wszystkie popularne i rozpoznawalne miejsca takie jak Sagrada Familia, Park Guell czy La Rambla. Ostatni dzień spędziliśmy na kempingu spacerując nad morzem, opalając się i relaksując przed wyjazdem.

W drodze powrotnej do Francji zwiedziliśmy Montserrat - klasztor Benedyktynów w wysokich górach Katalonii, Rupit - śliczne, średniowieczne miasteczko zbudowane na skałach oraz Gironę.Ostatnim miejscem, jakie odwiedziliśmy w trakcie wycieczki było Chamonix we Francji, w Alpach u podnóża Mont Blanc. Tego dnia wędrowaliśmy po górach i po samym Chamonix, a wieczorem relaksowaliśmy się w odkrytym basenie hotelowym z widokiem na najwyższy szczyt Europy.

Wycieczka była intensywna, pełna wrażeń i na pewno pozostanie w pamięci jako jedna z najmilszych wspomnień z lat spędzonych w liceum. Serdecznie dziękujemy biuru turystycznemu „Paweł” za organizację oraz opiekę podczas wyjazdu.

Data dodania: 2023-05-10 11:13:44
Data edycji: 2023-05-13 11:14:11
Ilość wyświetleń: 384

Współpraca z uczelniami wyższymi

Stała współpraca II LO w Sopocie z uczelniami wyższymi:

1. z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego,

2. z Wydziałem Biologii  Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziałem Chemii Uniwersytetu Gdańskiego,

3. z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym,

4. z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego,

5. z Katedrą Chemii i Technologii Materiałów Funkcjonalnych Politechniki Gdańskiej.