143 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących, 10 miejsce w województwie, znak jakości Złota Szkoła Perspektywy 2024; 141 miejsce w rankingu maturalnym Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2024; 5 miejsce w rankingu szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl; Tegoroczni Olimpijczycy: Mikołaj Foltyn - finalista, Olimpiada Historyczna, Maja Klofczyńska, Jakub Nowak - finaliści, Olimpiada Literatury i języka polskiego, Jan Śniadach - laureat, Olimpiada jezyka angielskiego; Konkursy z indeksami na uczelnie: Alicja Cypcarz - konkurs wiedzy ekogologicznej OKAWANGO, Wiktor Zakrzewski - ogólnopolski lonkurs wydziału chemii PG
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Walencji 2d

W dniach 14-18.04.24r. klasa 2D wraz z Panem Danielem Misterkiem i Panią Karoliną Topa odkrywała bogactwo przyrodnicze oraz kulturowe Walencji i okolic.

Pierwszy dzień upłynął nam na poznawaniu naukowej strefy miasta. Spotkaliśmy się z Leną Zastawny, absolwentką naszej szkoły, która przebywając na Erasmusie w Hiszpanii, opowiedziała o urokach studiów oraz możliwościach programu. Następnie przechadzając się po wspaniałych Ogrodach Turii, dotarliśmy do miasteczka Sztuk i Nauki, gdzie zwiedziliśmy największe oceanarium w Europie, Muzeum Nauki oraz obejrzeliśmy pokaz filmowy w L’Hemisferic.

Drugiego dnia pojechaliśmy na małą wycieczkę do El Puig, gdzie odkrywaliśmy kulturę i sztukę sakralną Monasterio de Santa Maria. To tutaj znajduje się jedna z najmniejszych książek na świecie. Następnie udaliśmy się Sagunto, w którym zwiedziliśmy ruiny twierdzy rozpościerającej się na wzgórzu oraz dzielnicę żydowską. Jako ciekawostkę dodamy, że w 219 p.n.e. zdobycie Sagunto przez Kartagińczyków pod wodzą Hannibala doprowadziło do wybuchu II wojny punickiej. Korzystając ze słonecznej pogody dzień zakończyliśmy w Pocie Sagunto na plaży, oddając się morskim kąpielom i plażowaniu.

Zwiedzanie starego miasta było głównym celem trzeciego dnia wyprawy. W pierwszej kolejności podziwialiśmy bogato zdobione odrzwia Pałacu Marqués de Dos Aguas, by następnie odkrywać piękno katedry, gdzie według ludzi wierzących w kaplicy jest przechowywany Święty Graal. Kolejnym miejscem na mapie był przepiękny kościół Św. Mikołaja, o którym nie bez powodu mówi się „Kaplica Sykstyńska Walencji”. By pokrzepić ciało udaliśmy się do Mercado Central, czyli raju dla smakoszy - miłośników lokalnej kuchni i regionalnych produktów. Inny ważny punkt programu wycieczki, Muzeum Sztuk Pięknych zaskoczyło nas ogromną ilością wspaniałych dzieł m.in. obrazów namalowanych przez takich mistrzów jak El Greco czy Francisco Goya. Zgodnie z tekstem piosenki “Vamos a la Playa” dzień podsumowaliśmy pobytem na plaży Malvarrosa i pobliskim porcie.

Oczywiście to co dobre, szybko się kończy, ale przygoda, jaką przeżyliśmy pozostanie na długo w naszej pamięci. Zachęcamy wszystkich do odwiedzenia tego pięknego zakątka Hiszpanii, gdyż śródziemnomorskie światło, łagodny klimat oraz urok ognia sprawiają, że ma się ochotę pozostać w tym mieście na zawsze :))

Data dodania: 2024-04-22 10:30:18
Data edycji: 2024-04-22 10:31:50
Ilość wyświetleń: 36

Współpraca z uczelniami wyższymi

Stała współpraca II LO w Sopocie z uczelniami wyższymi:

1. z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego,

2. z Wydziałem Biologii  Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziałem Chemii Uniwersytetu Gdańskiego,

3. z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym,

4. z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego,

5. z Katedrą Chemii i Technologii Materiałów Funkcjonalnych Politechniki Gdańskiej.