143 miejsce w rankingu Liceów Ogólnokształcących, 10 miejsce w województwie, znak jakości Złota Szkoła Perspektywy 2024; 141 miejsce w rankingu maturalnym Liceów Ogólnokształcących Perspektywy 2024; 5 miejsce w rankingu szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl; Tegoroczni Olimpijczycy: Mikołaj Foltyn - finalista, Olimpiada Historyczna, Maja Klofczyńska, Jakub Nowak - finaliści, Olimpiada Literatury i języka polskiego, Jan Śniadach - laureat, Olimpiada jezyka angielskiego; Konkursy z indeksami na uczelnie: Alicja Cypcarz - konkurs wiedzy ekogologicznej OKAWANGO, Wiktor Zakrzewski - ogólnopolski lonkurs wydziału chemii PG; Ranking WaszaEdukacja.pl 2024r. Licea: Kraj 72 miejsce, Trójmiasto 7 miejsce;
Opcje widoku
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka edukacyjna do Pragi, Skalnego Miasta i Wrocławia

W niedzielę dnia 29 września 2024 r. o godzinie 23.00 klasa 4a wraz z chętnymi osobami z klasy 3a oraz naszymi opiekunami - panią wicedyrektor Agnieszką Krytkowską, panią Anitą Wrzeszcz i panią Moniką Tesmer wyjechala w stronę Pragi. Po długiej podróży dotarlismy na miejsce i z obolałymi plecami, trochę zaspani zostaliśmy wysadzeni z autokaru by zwiedzić muzeum Franza Kafki, a później muzeum Muchy. Następnie spacerowaliśmy uliczkami stolicy Czech odwiedzając najbardziej charakterystyczne miejsca Pragi - dotarlismy także do najwęższej uliczki,  degustowaliśmy pyszne kołacze, na które czekaliśmy z niecierpliwością. Wieczorem pełni niezapomnianych wspomnień udaliśmy się do hotelu na kolację, gdzie zakończył się nasz pierwszy dzień zwiedzania.
Następnego ranka po wczesnym śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie Pragi z przewodnikiem. Odwiedziliśmy zamek królewski, ogrody królewskie, piękne kościoły, dzielnicę żydowską oraz inne zabytkowe miejsca pięknej Pragi. Po zwiedzeniu miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do hotelu w Świeradowie Zdrój,  gdzie zjedliśmy obiadokolację. Po posiłku, gdy odpoczęliśmy nieco  i nabraliśmy sił ruszyliśmy do hotelowego aquaparku oddając się wodnym szaleństwom.
Trzeci dzień spędziliśmy na łonie przyrody w Skalnym Mieście niedaleko polsko - czeskiej granicy. Zobaczyliśmy wiele form skalnych wyrzeźbionych przez wodę miliony lat temu. Przetrwaliśmy wiele trudnych wspinaczek wśród skał. Po wędrówce wróciliśmy do hotelu, aby spędzić miło czas w aquaparku i napełnić brzuchy po pływaniu.
Ostatniego dnia udalśmy się do Wrocławia, gdzie przewodnik oprowadził nas po zabytkach tego miasta i opowiedział nam wiele interesujących historii. Szukalismy także kultowych krasnali, których jest we Wrocławiu ponad tysiac i ciagle ich przybywa  :-)

W drodze powrotnej posililismy się w Mc Donaldzie, a potem pełni sił i energii w autokarze śpiewaliśmy i bawilismy się pod kierownictwem animatora Mateusza aż do Sopockiej Dwójki.

Wycieczka niestety dobiegła już końca, ale wspaniałe wspomnienia z niej pozostaną z nami na zawsze, a w poniedziałek wrócimy do szkoły naładowani pozytywną energią.

Data dodania: 2024-10-04 13:51:17
Data edycji: 2024-10-04 14:11:56
Ilość wyświetleń: 140

Współpraca z uczelniami wyższymi

Stała współpraca II LO w Sopocie z uczelniami wyższymi:

1. z Wydziałem Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego,

2. z Wydziałem Biologii  Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziałem Chemii Uniwersytetu Gdańskiego,

3. z Gdańskim Uniwersytetem Medycznym,

4. z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego,

5. z Katedrą Chemii i Technologii Materiałów Funkcjonalnych Politechniki Gdańskiej.